lördag 3 december 2011

Kan inte sägas bättre!!!
 
"I ett samhälle där en benlös inte får permobil därför att han inte kan styrka att hans handikapp är bestående, där flyktingars vård upphandlas av ett företag utan erfarenhet därför att Röda Korset (har sin bakgrund i Krimkriget i mitten av 1800-talet) kostar mera och där överklassen visar sin skolsyn på Lundsberg är det svårt att ta dem på allvar som menar att socialdemokratins problem är att den inte anpassar sig till moderata värderingar.
Ett parti kan aldrig vinna val genom att anpassa sig, det måste föra fram grundläggande värderingar och till och med vara berett att förlora ett val därför att väljarn tycker annorlunda. Man säljer inte sin själ! "
Bengt Göransson

2 kommentarer:

Yvonne sa...

"Samhället" är borta, Ilona! Det är utbytt mot "marknad". Den fria, du vet.
Och demokrati har vi en stund vart fjärde år - sedan ingenting!
Ja, det är vidrigt allting! Men jag påverkar så gott det går och så mycket jag kan genom Occupy-rörelsen. Har ganska mycket med Occupy Stockholm att göra.

/ Yvonne

Ilona sa...

Hej Yvonne! Det var länge sen!
Kul att du läser och skriver på min sida! Bra att du engagerar dig i Occupy-rörelsen! Vet inte mycket om den, annat än att den är stor i USA. Ska ta reda på mer om den. Kanske ett bra sätt även för mig att kanalisera min frustration?!