tisdag 2 september 2008

UT på andra sidan!

Känns som om jag kommit ut på andra sidan tunneln nu idag...
Har börjat lugna ner mig och börjat kunna äta, sova och träna igen!

Orkar knappast tänka på hur det kommer att se ut framöver.
Har lämnat in en ansökan på jobb igår och fått tips om ett par andra som ska betas av denna vecka.

Fick just höra på nyheterna av en moderat politiker att det hade gjorts en undersökning bland arbetsgivare och de flesta vill inte ha att göra med arbetslösa långtidssjukskrivna.Det låter ju uppmuntrande!
Jag kan ju förstå att det inte är prio 1, i dessa tider men det är hemskt att bli hopklumpad i en grupp på det viset. Jag har jobbat hela mitt liv förutom de senaste fem åren, då jag blev övertalig från Posten AB efter 24 år och det vet väl alla vad som är kvar av posten...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nä nu blir jag jättesur! Jag var inne på Poeter.se och läste dina fina dikter och ville kommentera. Men för att kunna kommentera var jag tvungen att skapa ett konto (som vanligt) vilket jag gjorde.. Men sen när jag äntligen trodde att jag skulle få kommentera så står det "För att skriva kommentarer måste du först debutera som skribent på Poeter.se"...

Jag som bara ville ge dig lite feedback :(

Hur som helst! Det jag hann läsa nu är JÄTTEFINT. Jag blir berörd.

Puss!

Ilona sa...

Hmm... så tokigt da! Men det är väl bara att sätta igång o skriva!He,he! ;-)
Läste du min senaste "Gisslan"?