tisdag 8 februari 2011

tisdagsfundering

Sitter i soffan med laptoppen så gott som i knät och surfar runt i pur glädje över... att jag kan! Kära youtube och spotify!
Men jag känner mig tom och deppig idag.
En sådan där blaskig blek februaritrötthet sätter sig i min kropp som värker, en förkylning som inte vill ge med sig och jag känner mig emligt obekräftad och vill just ingenting.
På nyheterna säger de att pensionsåldern ska höjas, vilket säkert är bra för de som har ett fast arbete som de upplever som stimulerande. Människor i vårt land är friskare och lever längre idag och det borde vara fritt fram att arbeta så länge man orkar och har möjlighet, så länge man inte skadar någon i sitt yrkesutövande, förstås.Själv vet jag inte hur jag ska orka fortsätta som jag nu gör. Det räcker inte med en "åtgärd" hur trevligt jag än tycker att det är. Det undergräver självkänslan att man är en i gänget men ändå inte...
Jag vet... vilket gnäll... Jag borde vara tacksam osv...
Men just nu är orken och lusten i botten.  

6 kommentarer:

Kicki-mitt i livet sa...

Kära Grannenmittemot,
Man måste få gnälla av sig och man måste inte vara så jäkla tacksam jämt. Varför måste man jämt jämföra med dem som har det sämre,kan man aldig få vara lite egoistisk och bara tänka och tycka synd om sig själv nån gång? Strindberg sa en gång: Det är synd om människorna och det har han baske mig rätt i ibland.Du är förkyld och känner dig deppig,det har du rätt till. Men du, snart ere vår och då jäklar....
Gonatt

Ilona sa...

Tack raraste granne, för dina trösterika ord!

Yvonne sa...

Hej, hej!
Nu är det i alla fall fredag, så man blir lite mer uppåt. Ett glas vitt (eller 12 glas), lite gott att äta framför tv:n och hoppas på åtminstone ETT bra program.
Och ny färg har du på bloggen också. Fin!
Kram på dig, Ilona!
/Yvonne

Ilona sa...

Hej Yvonne! Long time no see! Hoppas allt är bra med dig.
Kram tebaks!

Yvonne sa...

Tittut :)
Ah! Ny bakgrund igen! Du har bra sinne för färger och mönster, Ilona! Alla bakgrunder du haft har varit snygga! Den här blå är OCKSÅ snygg. Me like!
/ Yvonne

Ilona sa...

Thanks Yvonne! Men det visar väl min ambivalens för tillfället, att byta bakgrund och färg... kan inte riktigt bestämma mig!
Rastlös är mitt middle name!
Kul att du tittar in och skriver!