söndag 20 februari 2011

vilsen...

Vet inte riktigt vad jag ska ha den här bloggen till längre.

Kan väl inte glädja särskilt många med mitt ständiga gnäll?

Har fått skrivkramp, men hoppas det är årstiden som sänker mig mest och att jag snart ska få ny energi.Tankarna snurrar, men jag får inte ur mig det jag vill skriva ner.
Känner också att jag varken kan eller vill lämna ut min omgivning eller mitt liv mer.

Har så många ouppklarade sorger i kroppen som säkert sätter ner mitt immunförsvar.
Vet inte var jag ska få styrkan ifrån längre.

Trodde ett tag att jag skulle kunna skriva av mig här ute, men jag blir apatisk och handlingsförlamad över hur vårt land utvecklas.

Ska köpa mig en vacker skrivbok där jag för hand och för mig själv, kan ösa ur mig allt som trycker. Det ska jag!

Då kanske jag här ute kan återgå till det lite mer ytliga betraktandet av min omgivning och min obegripliga tillvaro som jag också behöver sätta ord på!
 

6 kommentarer:

Vanja sa...

Puss...

Mariannes DigArt sa...

Hej på dej

är lite tagen av dina vackra bilder i posten "visst längtar man" Njuter och svävar bort för att konstatera att det är ett tag till...;)
Bloggeriet för mej är ett ställe att synlig göra mina tankar och komma med påståenden som jag uppfattar saker och ting. Visst kan det bli gnälligt och djupt ibland men...på något sätt lär jag mig nya grejer hela tiden, hur jag söker information, hur jag kan sätta och hitta ord för vad jag känner. Förhoppningsvis så väcker mina poster lite och självklart om det blir kommentarer blir jag eld och lågor. jag skriver ju blogg för att jag vill att de som läser dessa ska reflektera och då gärna i min kommentar ruta...blir jag sedan länkad till blir jag oerhört stolt...men sedan kan stunder som du beskriver här komma över mej och då tar jag ett brejk...men jag hoppas att jag får läsa lite nytt från dej då och då och om du vill är du mer än välommen till Forumet Runda Bordet info hittar du på min blogg ;)

Ilona sa...

Hej och tack MDAM, för dina ord!
Du har mycket skrivet på din blogg som jag tänkte läsa framöver!

Ska surfa in på runda bordet också!

Ilona sa...

Puss tilbaks Vanja! ;)

Anonym sa...

Vet hur det känns. Kan vara bra att ta en break för att få lite distans. Det ska ju ge nånting att vara här, det ska inte vara något krav.

Sköt om dig,
P

Ilona sa...

Tack Peter! Sköt om dig du också!