fredag 25 mars 2011

fredag... igen

Fredag förmiddag, sitter i morgonrocken och skriver detta.
Tv4 bubblar på med sitt morgonprogram i bakgrunden där det äts, dricks och flamsas som vanligt.
Är fortfarande ur spel, kort och gott.
Värk i leder, lock för örat som susar och brusar och är trött,trött, trött.
Trött på... allting just nu. Trött på att inte ha något genuint sammanhang.

Men hur kul är jag förnärvarande att vara tillsammans med?
Jag vet att mycket ligger hos mig själv.
Ser allt i svart och där... får det bli en skärpning!
Önskar min energi tillbaka tack!

Visst ja... jag måste sluta kämpa så förbannat och bara på ett medvetet plan flyta med här och nu.
Men när jag är mitt uppe i denna apati, så funkar det inte.
Att jag formulerar det är kanske en bit på väg?

Missar en kultur och idrottsgala som går av stapeln i Tyresö ikväll.
Blotta tanken på att klä upp mig och vimla kring blir oöverstiglig.
Men vad är en bal på slottet... osv...

Får luta mig tillbaka i soffträsket och fortsätta tycka synd om mig själv! ;)
                  

Inga kommentarer: