torsdag 31 mars 2011

tar väl hand om mig...

Så idag blev det ännu ett läkarbesök på Tyresöhälsan.
Öronen värker mer än någonsin och mina fötter och leder bråkar med mig!
Tog en "tvångs"promenad i den underbara vårsolen, bara för att testa vad jag orkar och det är verkligen bedrövligt...
Nå väl... mitt läkarbesök blev under all kritik då läkaren inte tog sig tid med mig, utan tog t om en patient emellan för att hon upptäckte att det var upptaget i ett undersökningsrum med specialinstrument för öron. Hon bara lämnade mig och gick in och tog en ny patient!!!
Men jag fick tillslut en penicillinkur, som förhoppningsvis ska bryta infektionen.
Orkar inte skriva allt om den nonchalans hon visade mig, men det var mitt sista besök på den vårdmottagningen! Nu ska jag försöka få tag i en husläkare värd namnet!

Har ingen energi som sagt och att handla mat till helgen kändes som ett oövervinnerligt berg att ta sig över, så jag beställde mat ifrån MatHem, vilket visade sig vara en positiv överraskning! Något dyrare än vanligt, men jag slapp allt släpande på bussen och dessutom hade de en kampanjrabatt så jag slapp betala fraktavgiften på 85:-!
Coolt och praktiskt, men lär inte bli någon vana, tror jag.

Nu ska jag försöka vila och ta igen mig så att jag kan börja jobba snart.
Hoppas kunna gå på Annika Elvnäs utställning i Kungsan i helgen, det skulle vara kul och något jag verkligen sett fram emot!

2 kommentarer:

Kicki-mitt i livet sa...

Ilona,du kan väl säga till om du behöver hjälp med handlingen, det har jag sagt till dig förut. Våga ring på dörren du,det är inte pinsamt eller farligt ;)
Krya på dig iaf och hoppas du kan gå iväg på nåt kul i helgen ;).

Grannenmittemot

Ilona sa...

Tack Kicki! Jag VET att jag kan fråga er om det kniper! Det känns väldigt bra att veta och inte alls knepigt! Ställer så gärna upp för er om det skulle vara något...
Ska iväg på utställningen med en kompis och det ska bli kul!
Kram och Ha en skön helg ni med!