lördag 28 maj 2011

Känns som om jag sitter i karantän.
Orkar ingenting, vill ingenting i den fagraste av årstider!
Det är ju inte klokt - att sitta inomhus när det händer så mycket kul saker överallt, runt om i stan!
Hade funderingar på att åka till jazzfestivalen i Huddinge, där flera bekanta höll hus och kanske lockat med mig ett av barnbarnen, men som sagt...  jag är hemma jag... med mina knäppa öron och tilltagande ålderssymptom...
Denna lördag, har jag istället passat på att städa min lya.
Det var ju faktiskt ganska kyligt ute. (om än plusgrader!)
Min nya dammsugare och jag är inte ett "team" än, men vi brottas på!
Den är stor och bynglig och låter väldigt mycket, men gör sitt jobb... vilket är det viktigaste.
Längtar väldigt mycket... mest efter ungar och sommarvärme...

1 kommentar:

Kicki-mitt i livet sa...

Haha, jag kom in på din blogg i alla fall. Vilka underbara tankar du formulerar. Jag upptäcker att vi skulle kunna ha en kulturell cirkel med bild,sång och text som tema. Vem vill vara cirkelledare? Hihi
Grannenmittemot