torsdag 19 maj 2011

Självbild


Vaknar varje morgon bitti
målandes min egen självbild.
Färgskalan är svart, med vitt i
trots önskan om orange, så mild.

Vissa dar i full pastell
med ett stänk har det blänkt till.
Ur en skir, ljus akvarell
har mitt egot tigit still!

Vill, men ofta jag mig värjer,
mjuk kontur i gouachens värld.
Suktar eldfängt starka färger
som kryddar livet med sin flärd!

Men varje tidig morgon bitti
blir min självbild alls ej sådan
i färgskalan svart, med vitt i
verkar den mest trist och grådan.

2 kommentarer:

Kicki-mitt i livet sa...

Vilken underbar sommarbild. Där skulle jah velat ligga på en filt med kaffe och goa bullar. Nyss uppkliven ur badet.
Så underbart så underbart.
Grannenmittemot.

Ps.Igårkväll var vi uppe längre än dig,såg du det?

Ilona sa...

Är faktiskt själv rätt stolt över bilden! Tog den i fredags på höjden ute vid Lilla Tyresö!
Nja... såg inte att ni var uppe längre än jag,när du säger det så var det visserligen ljusare än vanligt både igår och i förrgår när jag släckte ned! ;)