tisdag 20 september 2011

Bläää...

Har helt förlorat inspiration att skriva här inne.
Kan ju bero på att jag är sjuk!?
Så sjuk som en vanlig bonnförkylning kan te sig!
Har gurglat mig i saltlösning, druckit hostmedicin, te med honung, näsdroppar, tagit heta bad, ätit Ipren, you name it - I´ve done it!!! (Ibland är engelska språket oslagbart, förresten!)

Är så hes nu, att jag bara väser, efter en spelning på ett pensionärshem i stan, en spelning som vi en gång i våras var tvungna att ställa in p g a lunginflammation hos en av oss (inte jag dock) så min obetydliga hosta och snuva och värk i muskler var inte "an option"! The show must go on...
Efter en anspänning av detta slag är man inte mycket att hänga i julgran!
(Men den ska iofs inte kläs förrens om tre månader...)
Piu, vad jag känner mig emlig... Men snart ska det väl vända?

Tar ett glas vin och svimmar i min säng nu...

Finns det ingen som kan badda min panna, - bye the way? ;)
Ghaaa...

2 kommentarer:

Yvonne sa...

:)
Brukar du alltså hänga i jugranen när du är frisk, menar du? Hur sjukt är inte det! Hahaha!
Kom igen nu! Fram med go-boken, släng dig i soffan med massa filter och ha det gott där under.
Kram på dig!
/ Yvonne

Ilona sa...

Ha,ha,ha - jo Yvonne, jag brukar faktiskt hänga i toppen på granen!
Som den stjärna jag är! :D
Så skönt att få läcka ibland, alltså urka och burka när det känns som värst, för att sedan ruska på sig och kliva vidare.

Filt och bok vare! ;)
Kram tebaks!