fredag 30 september 2011

Fredag...


Grattis Ronny!
Mycket kärlek till dig min yngste son, som fyller år idag!











Min hosta fortsätter förövrigt oförtrutet och gränsar till kikhosta, jag har ont i leder, blir anfådd och kallsvettig vid minsta fysiska ansträngning. Sover två timmar i stöten...
Så kom jag iväg till doktorn, som såg till att jag fick ta blodprov som konstaterade att det inte var bakterier utan virus, det jag drabbats av.
Jag fick ingen medicin... doktorn lyssnade på luftrör och lungor och konstaterad att det lät rossligt. Hon sjukskrev mig i två dagar och ... off you go!

Blir så paff över hur märkligt hon beter sig. Känner mig alltid obekväm hos henne. Att jag nog egentligen inte är så sjuk och att hon bagatelliserar mig och mina symptom. Kan förstå att man blir lite "fartblind" när man jobbar med så många olika sjukdomsfall och att hon kanske bedömmer mig som en patient med låg toleranströskel. Även om det skulle vara så, så ska hon inte visa det för mig! Jag vill bli tagen på allvar när jag söker läkarhjälp!!!

Tänkte när jag lämnade vårdcentralen att det var väldigt konstigt att hon inte tittade mig i halsen eller ens kände på mina lymfkörtlar!
Nåväl, jag hostar vidare men gick ändå till jobbet igår, vilket inte var så lyckat när jag mår så pass risigt. Mina arbetskamrater tyckte jag såg för ämlig ut och tyckte nog att jag skulle gå hem och fortsätta kurera mig.
Ringde min husläkare på utsatt telefontid igår för att förlänga sjukskrivningen, men hon hade telefon- svararen på. Så jag ringde växeln som sa att hon fått in ett akutfall och att hon skulle förmedla att jag sökt henne och att doktorn skulle ringa upp mig istället.
Det var som sagt igår och hon har inte ringt mig än...

Inga kommentarer: