torsdag 1 september 2011

Skeppsholmsfestival med diverse hiphop och rap där Hoffmaistro&Chraa var huvudattraktionen, tyvärr inte alls i min smak, så jag drog hem långt innan det var över. Mycken fylla  bland kidsen och besvikelsen över min totala missbedömning av dessa drängiga band gjorde denna varma och sköna kväll till en sorglig historia ... för min del... Börjar visst tappa grepet...

Fick för mig att jag skulle kolla in festivalstämningen
på Skeppsholmen  på lördagskvällen den 27:e augusti.
Thomas Gylling var där som starter och uppvärmare!
Han vet vad han gör!

Det blev i hiphoppigaste laget för mig, så jag sökte mig till utkanten... 

där vackra två-mastare låg på rad...

Här var kvällens behållning - Timbuktu i action!

På hemväg över bron från Skeppsholmen, en ljummen natt i augusti!


2 kommentarer:

Yvonne sa...

Morrn, morrn!

Tibuktu med orkester gav ifrån sig riktigt gött stomp - jäklar så bra de var!
Hoffmaestro var bättre på scen än vad jag trodde de skulle va'! Jag gillar Hoffisarna - alla 11! De drog på så att jag fick hålla fast mig i toalettringen för att inte ramla av (ja, man kan ju bli lite pinkig mitt under konserter).
Men alla jobbiga små förband innan Timbuktu började var såååååå jääääääkla seeeeega! Det är väl så man börjar sin artistkarriär kanske: som en seeeeg kola :)

Ha en bra dag!
/ Yvonne

Ilona sa...

Kul Yvonne, att du hade behållning av H&C! Jag har ju hört dem tidigare, men mina förväntningar stämde inte riktigt med vad jag hörde, tyvärr... Kanske hade jag haft roligare om vi hade setts där? Nu stod jag för mig själv och undrade vad jag gjorde där!