söndag 16 oktober 2011

Förmiddagen går över i "mitt på dan"...
Sitter och kollar runt bland de olika kommentarerna på nätet, om Juholts förehavande och alla olika reaktionerna på det, beroende på vad man tillhör för falang och har för egen agenda.
Själv har jag funderat fram och tillbaka och min magkänsla säger mig när jag hela tiden hamnar i exakt samma tankebanor nämligen:

Är det verkligen hänsynslöst att förvänta sig allmänt moralbegrepp av en person som vill bli statsminister?
Varför är det lättare att försvara Juholt än att försvara partiets heder?
Eller är den hemska sanningen att allt är en smutskastningskampanj av den svenska teaparty-rörelsen?
Kommer vi oupphöjda någonsin att få veta?
Näe... en rask promenad i höstsolen kanske gör mig på bättre humör igen!




En liten svampskörd,
men med tanke på att jag normalt sätt
 aldrig hittar ngn svamp - är detta stort!

En god "Bishops finger" att smutta på vid svamprensningen!

Denna svampsort vågade jag inte plocka hem... ngn som vet vad det är?

2 kommentarer:

Kicki-mitt i livet sa...

Såna underbara bilder du fick med dig från skogen och härligt med svamp. Den där sista ser ut som en pepparriska eller vad den heter.
Hoppas du fick en god svampstuvninge eller vad det nu blev för gott.
Grannenmittemot.

Ilona sa...

Pepparriska? Går den att äta? Fanns gott om dem där jag var! Jag torkade min svamp, för att ha i såser eller soppa framöver. :)