torsdag 20 oktober 2011

Muammar Khadaffi, de Lybiske diktatorn och despoten har (troligtvis) blivit mördad idag, av en mobb i Sirte!!! Men i dagsläget, vem vet om det inte var en kopia som sparkades blodig av mobben på gatan?

Först kände jag en stor lättnad över att han äntligen blivit tillfångatagen och bortförd, men jag hade verkligen önskat att han hade blivit häktad och ställd inför domstolen i Haag.
Känns ovärdigt ett land som nu ska sträva mot ett demokratiskt val att mörda sin fd ledare av en mobb, även om han var hatad.
De bilder vi fått se gör mig väldigt illa berörd.
Dessa barbariska män som slår ihjäl och lemlästar är nu är i extas över diktatorns död, eldar och skjuter i luften hur ska de kunna gå till val i demokratins namn?
Jag har aldrig varit där och kan inte föreställa mig hur de som är kvar lever eller har levat.
Vad ska komma ur detta?
Kanske en ny ayatholla kommer att ta över och fortsätta förtrycket av kvinnor och barn?
Det bubblar mer än någonsin överallt i arabvärlden... 

Inga kommentarer: