lördag 15 oktober 2011


Minusgrader i natt. Känner mig lite melankolisk, som i denna underbara tolkning av "Autum leaves" som Eva Cassidy gjort odödlig.
Solen skiner och jag längtar efter mina barn och barnbarn, så allting ter sig precis -  som vanligt!

Ska ta det lugnt i helgen och småfixa lite hemmavid.
Ute på min altan förbereds mina perenner som står i krukor inför att de ska in i förrådet i kartonger och frigolit, innan frosten sätter klorna om deras rötter. Ett par små krukor jordslog jag närmat husväggen. Pelargonerna åker ut och in! De blommar så fantastiskt fortfarande, så de får hänga med inne/ute ett tag innan de går i vila.

Vemodet tar tag i mig denna årstid.
Nu gäller det att göra konstruktiva och uppbyggliga saker inför den långa mörka årstiden!
Funderar på att köpa nya skidor inför den stundande snön. Inbillar mig att det troligtvis blir en tredje snörik vinter...

Har idag lagat och ätit en helt ljuvlig fiskgryta, med lax och kolja, gul lök, vitlök, ingefära, saffran, morötter, potatis, tomat, buljong och brödkrutonger!

Till kvällen ska jag sätta tänderna i en färsk krabba, mums!

Har det gott nu. Inget som skaver direkt, om jag blundar och stänger ute oron över saker jag inte kan påverka. Som när längtan efter en partner gör sig påmind. "Cause I miss you most of all my darlin´, when the autum leaves start to fall."
Då tar jag min fina amulett i handen och ser allt jag har att vara tacksam över!

Inga kommentarer: