torsdag 21 oktober 2010

Hur kul som helst!

Igår var jag på teater!
Boulevardteatern hade en föreställning med Anna-Lena Brundin och Lill-Marit Bugge som heter "Cool- återföreningen", som är klart sevärd! De är verkligen udda i sin framtoning och har knytit ihop säcken kring 80-talets framgångar med nuets vedermödor och de sjöng och dansade med både självironi och självdistans! Många glada skratt blev det!

Blev bjuden av mina fina arbetskamrater!

Först en härlig middag på en spansk restaurang på söder. Vi åt 8 st olika sorters tapas som smakade härligt gott, allt ifrån musslor i vittvinsås till en mustig kalvköttsgryta, för att nämna något.

I förra veckan var jag med min systerson Sebastian på café Sturekatten! http://informativa.se/kunder/sturekatten/index.htm ett helt ljuvligt café vid östermalmstorg, som verkligen kan rekommenderas! En unik lokal med gamla antika möbler och en massa udda prydnadsföremål på hyllorna!
Fick presenter och blev bjuden på fika och smarrig chokladtårta!
Vi satt i flera timmar och "tjöta".

Så i lördags...
var bortbjuden på vad jag trodde, en middag på tu man hand, hemma hos min fina väninna Lena. Jo men visst, så långt stämde ju allting!
Men jag blev verkligen överraskad av ett gäng från min kära teaterförening som stod och gömde sig i vardagsrummet!
Det hade skrivits en hyllningssång av vår fantastiska textmakare Sven som också läste den och de hade gjort ett jättefint kollage med bilder och t o m tygprover från olika uppsättningar jag varit med på genom åren!
Blev både chockad och rörd!
Middagbjudning och hemskjuts framåt natten, - kan man mer begära?!
Men, kära nån... har jag verkligen gjort mig förtjänt av allt detta?
Det är frågan... Känner mig i allafall verkligen hyllad på alla sätt och vis!





Samma bukett en vecka senare!

2 kommentarer:

Yvonne sa...

Låter ju gött som bara den, det där, du!
Du ser, du kommer att fylla 60 bast fram till din nästa födelsedag! It goes on and on and on and ... :)
Kör hårt!
/ Yvonne

Anonym sa...

"förtjänt av" ???!!! vad är det för dumheter! Du är värd allt - och mer därtill!
kram
Marika