fredag 8 oktober 2010

Nu ska det sägas...

Oj,oj oj...  Tänker inte hymla längre, fast det bär emot.
Måste försöka acceptera.

I denna tid fylld av ungdomsdyrkan och åldersdiskriminering, har jag fallit i fällan och drabbats av den obeskrivliga självförnekelsens avgrundskänsla!

Detta sitter långt inne - men NU kommer jag ut!

Jag fyllde 60 år igår!

Uschiianna mig, vad det tog emot och var knepigt det blev att säga och framförallt, svårt för mig att förstå!

Vet inte vart de senaste 20 åren tagit vägen och om nästa 20 går lika snabbt, så är det ju snart slut, över, förbi! 

Varje gång jag passerar en spegel och ser min spegelbild undrar jag vem i hela fridens namn den där gamla människa är...
Hörde Kristina Lugn på radion här om dan som sa att hon numera tagit ner alla speglar hemma, för att slippa se sig själv för att hon blev på så dåligt humör då!
Det ligger något i det...

Det är ju förvisso så att vi bär alla genomlevda åldrar inom oss och vad det gäller mig, (om man bortser från min tilltagande ledvärk och trötthet) så vill jag fortfarande kunna leva fullt ut, med allt vad det innebär med att t.ex - helt galet rocka loss, flörta, älska, dansa, åka rutschkana, skratta och sjunga högt och måla en och annan tavla - om jag nu skulle känna för det!!!

Min pappa sa alltid, att tiden går snabbare för vart år som går och det är verkligen så jag upplever det också.

Tänk om det så, att vi faktiskt lever i olika tidszoner?

Jag menar (helt ovetenskapligt) att det känns som om tiden går olika fort, i olika åldrar...
När jag var småbarnsmamma t.ex, tyckte jag att jag hann med tusen och en saker!
Jag ser andra människor rusa runt och hinna med en massa olika aktiviteter under en dag och jag är glad om jag klarar - två!!!

Pust! - "Måste börja acceptera","Måste börja acceptera"  - blir mitt nya mantra... att åldern tar ut sin rätt, som det heter.

Har haft ett oerhört motstånd inför min födelsedag och ville verkligen inte ha något stort kalas denna gång.

Så... nu blir det istället bli utspritt på olika trevligheter - ända in i november!

Det är ganska härligt att fylla år trots allt, särskilt om man betänker alternativet! ;)

8 kommentarer:

Yvonne sa...

GRATTIS!!!!!
Läckert! Nu börjar livet!!
Blåser iväg lite tårtgrädde åt ditt håll. Gött! Fånga!
Stort grattis!
/ Yvonne

Ilona sa...

Tack Yvonne! Fångade grädden!
Men att det är NU livet börjar är väl en lätt underdrift? Eh? ;)

Yvonne sa...

Oh, la'laaaah!
Här händer det grejer!
SNYGG BAKGRUND, ILONA!!!
Du ser ju! Du fyllde 60 bast och blev helt vild!
:)
/ Yvonne

Ilona sa...

Ha,ha... mmm...jo, jag blev helt "wild & crazy" ;) och jag blev rätt nöjd själv faktiskt!

Yvonne sa...

Du måste komma och hälsa på hos mig snart. Vi dricker vin och pimpar bloggarna :)
Jäklar så snygg din blogg är nu!!!!
/ Yvonne

Ilona sa...

TACK!
Ja gärna Yvonne, men hur trolla med tiden som inte räcker till?!
Men det lugnar nog ner sig framåt december!!! Ha,ha,ha...

Vanja sa...

Tjusig röd blogg och den sjuhelsickes tjusigaste 60-åringen jag känner :)

Ilona sa...

Ääärsch...Puss på dig Vanja! ;)