lördag 2 oktober 2010

ditt och datt och lite av vart!


Så blev hösten så påtaglig, med de första frostnätterna.
Städade min altan idag i strålande solsken och i en av mina krukor kämpar en ensam blåklocka en sista kamp mot kyla och mörker! Så glädjande vacker!

Snart exploderar lövträden i ett fyrverkeri av varma färger, innan löven faller blöta mot marken och novemberdiset omsluter oss med sin gråkalla kappa. Hua!!!
Ska försöka hinna med att fånga färgprakten med kameran!

En äppelkaka kan väl aldrig vara fel så här års?!
Mmm... doftade underbart och smakade onödigt gott!!
Gjorde den på äpplen jag fått av min rara granne mitt emot!







Hittade denna fina tunika på Kapp Ahl för en månad sedan! Gillar den skarpt!

4 kommentarer:

Yvonne sa...

Oh! Äppelkaka! Gött! Gött! Gött!
Och tunikan är ju för tusan ruskigt snygg!! Vill ha! Var har du köpt den?
/ Yvonne

Ilona sa...

Kapp Ahl,Yvonne!
:)

Yvonne sa...

Meh! Jag menar i vilken STAD, jue! Kapp Ahl i Göteborg kanske inte har likadana plagg som Kapp Ahl där du köpte tunikan :)
/ Yvonne

Ilona sa...

Aha! Jo, jag menade förstås världsmetropolen Tyresö, utanför Stockholm. Där fanns denna blus Yvonne! ;D