torsdag 14 oktober 2010

Liten sammanfattning

...av ett skönt födelsedagsfirande.

Jag fick en en härlig födelsdagspresent av mina söner med familjer i form av ett spapaket på Yasuragi, Hasseludden i Stockholm, tillsammans med en väninna!

Anki och jag överlämnade oss i min äldsta sons händer, då vi utan vetskap om vart det skulle bära av - blev skjutsade till denna oas och som jag i smyg hela tiden hade hoppats på skulle bli målet! Härligt!

Vi hade en avkopplande dag med varma bad, meditationer, rosébubbel och tre-rätters middag senare på kvällen.
Helt underbart sätt att varva ner. Jag valde tvagning i tystnad, bastu och sedan varma bad, en simtur, olika teer och frukter att smaska på, meditation och som sagt, en härlig middag på kvällen!
 
Hasade och tofflade runt i den japaninspirerade badrocken; Yukata, i en värld där vi alla var likadant klädda och sedda! Det var en märklig känsla!
Väninnan och jag, fnittrade och kände oss som om vi befann oss på ett rymdskepp, "in the middle of nowhere"!
Vi övernattade där i ett väldigt fint rum med utsikt över stockholms hamninlopp, där de stora finlandsbåtarna dök upp som stora flytande stadsdelar mellan kobbar och skär!
På morgonen blev det zen- och klangmeditation och däremellan en lång frukost med mycket utav allt! http://www.yasuragi.se/

Dagen därpå blev det middag hos äldste sonen med nästan hela familjen!  Näst äldsta barnbarnet Amanda var tyvärr inte med då hon låg nerbäddad med feber hos sin mamma. Annars var det jättemysigt på alla sätt och vis!

nu kan jag luta mig (en aning!) tillbaka och låta -60- sjunka in i märg och ben och fortsätta (nu när det börjar bli helt ok), att vara så där "charmigt" förvirrad som jag alltid har varit! ;))

En kul sak med att inte ha ett stort bombastiskt kalas är ju att det blir utspritt i små portioner i goda vänners lag ända fram i slutet på november!!! Ska på flera mysiga middagar och teaterföreställningar framöver!
Blir något att skriva om!

3 kommentarer:

Yvonne sa...

Häj, häj!
Ditt kalas blir nog det längsta genom tiderna :) Du ska ju till mig i Öregrund också - då blir kalas igen :)!!!

Och du har mejl att kolla: Ett vinnarmejl!

Kram på dig, och blås inte bort! Här i Öregrund blåser det så att det dåååååånar i spisfläkten.

/ Yvonne

Bella sa...

Grattis i efterskott!

Ilona sa...

Tack Bella! :)