onsdag 10 november 2010

livsleda...

...kan ju drabba en när som helst eller hur? Särskilt under inflytande av en infektion.
Har varit nedslagen i skorna några dagar nu...
Vill bara vegetera, samtidigt som jag får dåligt samvete över allt jag borde göra.

Ganska simpla värdsliga I-landsproblem, visst...

Kan dessutom inte låta bli att bli f-bannad över att jag inte klarar av att sätta upp mina nya gardinstängerna! Grrrr....
Mina väggar kräver gipsexpanderspecialskruv (!) och jag måste få ändan ur, att köpa det, plus låna en skruvdragare och borrmaskin av någon vänlig själ...

Tjohej! Blev just påmind om vad man (bland annat) behöver en karl till!
(Gu´ så sexistiskt DET lät, daa!)

Men, man kan ju inte vara bra på allt? Och jag känner mig verkligen valhänt när det gäller sådana ting som "a handyman" skulle fixa fort som i en svinblink!

Har naturligtvis kollat på nätet hur man ska göra med dessa gipsväggar... men sen ska det göras... Eh... har t o m märkt upp var beslagen ska sitta. Provslog ett hål med mejsel och hammare men det blev inte bra...

Tänk att jag ska ha så svårt för att be om hjälp!

För ett tag sedan var det dags att rensa avlopp hemma hos mig.
Hm... det var också något jag aldrig hade gjort tidigare, men, "thank god for Google", den gången! Där hittade jag en sida som var väldigt pedagogisk och t o m hade bild på hur det hela skulle gå till!
Gissa om jag var stolt när det var gjort! Försökte berätta det för de som kom i min väg, som sa - jaha... ungefär... :)

Mmm...   joråseruatt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är visserligen ingen "handy man", mer av en "dandy-man" men klarar av att sätta upp gardiner ;)