lördag 13 november 2010

En skön lördag i avkopplingens tecken!

Försöker verkligen hitta tillbaka till "här och nu" och bara vara, denna lediga dag och inte tänka så mycket på all längtan som finns inom mig!
Men det är svårt!
Måste ofta distraheras för att kunna bryta särskilt mina morgontankar...

Hade vigt en dag denna helg för två av mina fina barnbarn som fyllde år den 29/10 och 10/11. De äldsta som precis fyllt tretton och femton år!
Men vi får vänta med att ses minst en vecka till...

Har ägnat mig åt lite inomhussysslor idag - så som matlagning.
Blev så glad, när jag hittade färskt älgkött på ICA igår!
Äntligen lite vilt att förgylla middagsbordet med!

Känns bra att äta kött som inte blivit manipulerat och uppfött i en fabrik!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Svår konst det där, att inte tänka på sin längtan - går det ? Om man omsätter den till nåt annat kanske, som att laga god mat o göra mysigt .!

Ilona sa...

Ja Peter, det är en omöjlighet att helt stänga av, men som sagt det hjälper att vara lite kreativ och försöka vara i nuet! :)
Låter klyschigt jag vet, men,men...