söndag 7 november 2010

Skön helg...

Söndagen börjar gå över i kväll, det skymmer tidigt nu...
Solig helg, fast lite för kylslagen i min smak.

I fredags ägnade jag mig åt ett sista iordningställande av min uteplats inför vintern. Röjde lite i förrådet och gjorde plats för de perenner som står i krukor så att de inte förfryser sina rötter. Natti natti på er ni fina, vi ses till våren!

Det blev tre sopsäckar till sopsorteringen som jag ska försöka få någon vänlig själ att frakta...

Lördagen var jag slö och med siktet inställt på teater och middag med en god vän.
Vi var på en libanesisk krog och åt mezes och lite annat smått och gott. Smarrigt!
Sedan på Brunnsgatan 4´s intima lilla teater och Kristina Lugns  föreställning " Det sitter någon på vingen". Den var riktigt bra! Många Allan Edwall låtar och jag konstaterade glatt att de flesta finns med på min repertoir!
Där emellan framfördes K Lugns kluriga texter som band ihop det hela!
Tre st bra skådespelare på scen och en sparsmakad dekor med lite underfundiga scenlösningar (fattas bara annat med K L vid rodret!!!)

Hemresan var stökig och förtog lite av den positiva kvällen. Varför är det ofta så?
På helgerna förvandlas staden till en neurotisk tummelplats för människor i alla åldrar som lever ut sin ångest... ändå var klockan inte särskilt mycket...
Skönt att komma hem och stänga sin dörr!

Idag blev det tvunget att damma och dammsuga. Fy så trist, men nödvändigt...

Repat lite inför en spelning i veckan och allmänt hemmarotande denna dag.

Såg Sebastians examensprov med filmmusik till en kortfilm. Bra skådespelare och passande musik, men zombies... lite väl magstarkt i min smak!

Inga kommentarer: