torsdag 4 november 2010

Torsdag första veckan i november

November ja... det är en månad vi faktiskt kan vara utan, tycker jag!
Kall, mörk och gråkulen, men idag lyser faktiskt solen även om vinden börjar friska i.
Men man får göra det bäst av det, tända levande ljus och mysa i soffhörnet med en god bok.

Sitter för ovanlighetens skull och skriver på jobbet (!) som just idag innebär en förmiddag på en föreningsgård där aktiviteten är stor bland kommunens PRO föreningar. Musik och glada skratt strömmar ut från rummen, kaffet står på och en mysig atmosfär sprider sig i huset!

Men snart blir det lunch för min del och sedan... full fart med mer fysiska aktiviteter med bl a affischförmedling eftermiddagen ut!

Ser fram emot morgondagen då jag tagit ledigt för att bara "vara" och kanske (?) äntligen få upp mina gardinstänger som jag inhandlade på IKEA förra helgen...
Måste bara försöka få tag i rätt sorts skruvar... typ gipsexpander eller gipsmolly tror jag de heter. Har hopplösa väggar och vill inte upprepa tidigare fult gjorda hål av felaktiga upphängningar...

Ska bli bjuden på middag och teater av min kompis Anki på Allan Edwalls gamla teater Brunnsgatan 4 i helgen och se en föreställning " Det sitter någon på vingen" av Kristina Lugn! Spännande, då jag älskar Kristina Lugn!
Återkommer om teaterkvällen osv!

4 kommentarer:

Yvonne sa...

Tjänna!
Härlig kulturhelg du får!! Mums!
"Ser fram emot morgondagen då jag tagit ledigt bara för att bara "vara" och kanske (?) äntligen få upp mina gardinstänger som jag inhandlade på IKEA förra helgen..."

Mitt motto: Allt jag kan göra idag kan jag göra i morgon :)

/ Yvonne

Anonym sa...

November har jag inte förstått meningen med...förrän på senare tid. Det är en omställningsmånad och då tänker jag inte på klockan;-) Sommaren ska vinterförvaras, planering inför nästa med löksättning o.d. trädgårdens rabatter täckas, pelargonerna flyttas till svalrum mm.
Själv varvar man ner och samlar krafter inför helgerna i december.

Du kan inte vara så lastgammal som jobbar! Åldersfixerad?;-)
Tant är ett trist begrepp som inte är åldersrelaterat. Det är snarare en medfödd defekt;-)
Gillar din blogg och återkommer:-)

Ilona sa...

Hej där Yvonne! Jag ska ha en skön ledighet, med några få "måsten". Vill väldigt gärna få upp mina gardiner i mysighetens namn! Ha det gott du med, vännen!

Ilona sa...

Skogsfrun på dal... tack för titten! Välkommen tillbaka! Gillar dina sida också! Är själv ett fan av Rolf Edberg som tänkt lite längre än det flesta!