tisdag 2 november 2010

Tisdag...

Piu... två dagar in i veckan och jag är redan slut i rutan!
Längtar efter mina ungar och hinner och orkar inte göra hälften av det jag vill under den lediga helgen...
Kan det verkligen vara meningen att man ska behöva vila sig igenom helgen för att orka jobba i veckorna?


Vi har höstlovsaktiviteter på Kulturskolan denna vecka. Allt ifrån barnteater, prova på olika instrument, pyssliga saker som att göra siluetter av papp och projicera på en filmduk och även göra masker och marmorera med olika färger och mönster på papp. Skoj och många barn! Det satte verkligen igång kreativiteten i hela huset!








Själv har jag sålt en massa kanelbullar, chokladbollar, frukt, dricka och kaffe i mitt för tillfället iordningsställda café! Jättekul och ganska intensivt!



















Så nu har jag ont, ont i kropp och fötter!
Hå, hå ja, ja... inte lätt...
Men imorgon är det på´n igen!





2 kommentarer:

Anonym sa...

vad jag känner igen! detta med att vara så trött på helger o kvällar bara för att man arbetar... inte ok! den enda trösten är att det finns värre jobb än Ditt o mitt!
Varm kram!
Marika

Ilona sa...

Tack för din kommentar! Visst är det på sätt och vis en tröst att vi är på bra arbetsplatser! Men då borde det väl inte kosta på så mycket heller?
Men det handlar väl mer om oss, att vi inte orkar och att det faktiskt är omänskligt och ingen bra livskvalitet att arbeta heltid, för någon! Inte om man vill ha en "bra" och fungerande fritid. Basta!