måndag 8 september 2008

Ett avancerat sätt att gömma en sjukskrivning!

Idag fick jag ett skriftligt besked från FK på att jag får vara sjuk(skriven) och ändå vara med i AF lekstuga!
Så här lyder brevet:

Hej!
Efter telefonsamtal skickar jag nu skriftligt de vi pratat om.

AF kan anvisa ett partiellt sjukskriven person till ett arbetsmarknadspolitiskt program på heltid. Deltagaren får i dessa fall helt aktivitetsstöd trots partiell frånvaro på grund av hälsoskäl.Frånvaron behöver inte styrkas med medicinska underlag eftersom ams redan har prövat frågan.
Detta gäller under förutsättning att deltagaren deltar i programmet enligt överrenskommelse med ams.
Om deltagare deltar i programmet enligt överrenskommelse ska hon/han inte göra någon notering om partiell frånvaro på "Försäkran aktivitetsstöd".

Du är beviljad ett program på 100% från arbetsförmedlingen, de har prövat frågan och du får delta på ½ och är sjukskriven på ½ men får 1/1 aktivitetsstöd.
Slut på citat.


Har förstått att de inte bara döljer min sjukskrivning utan dessutom får jag ju mindre ersättning på detta vis! Visst är de duktiga...på FK?!

Inga kommentarer: