söndag 14 september 2008

Starka kvinnor jag beundrar

Har funderat mycket på det, sedan jag fick den frågan.
Ganska så lätt då jag ville välja några nu levande.

Jag beundrar min syster och mina väninnor
alldeles speciellt.

Alla kvinnor som har meningsfulla arbeten de brinner för,
trots att lönen är liten är också beundransvärda.

Men OM jag nu ska välja tre stycken så här
rakt upp och ner blir det några som jag
inte känner personligen, men högaktar för
deras mod och klokskap.

Den första är; Kristina Lugn
Nummer två är; Bodil Malmsten
Nummer tre är; Bonnie Raitt.

Det blev tre stycken rödhåriga individualister!
Som vågar säga sin mening och kaxigt stå upp för sina begåvningar.

Skall erkänna att Bonnie Riatts värderingar i livet känner jag inte till, men hon är otroligt bra och en av de kaxigaste musiker jag vet, som orkat slå sig fram i den mansdominerade världen av Jazz och Blues gitarrister!
Kolla in detta så förstår ni!
http://www.youtube.com/watch?v=oGCgRpV4H3k&feature=related

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh vad härligt att vara beundrad!!! Tack för det!
Jag beundrar Dig också! Stark, vacker, klok, empatisk, envis med musikalitet och humor! Bästa kombinationen!
KRAAAAAAAAM
Marika