lördag 20 september 2008

Gisslan


Hur går vi vidare fängslade i sårbarhet
När ska vi lära vänskap är viktigare än stolthet
Vi är gisslan i en konflikt vi inte kan bryta.
Hur länge ska du spela offer och inte ta ditt ansvar.
Vi behöver dig lika mycket som du behöver oss
Men du har bestämt att du ska ha rätt.

Är det viktigare att ha rätt än att bevara vänskap
Försoning är ett av de vackraste ord jag känner
Vi var en fyrklöver som plötsligt blivit tre
Önskar och undrar om vi kan hitta tillbaka
Riktar min vädjan till dig som dragit dig in i ditt skal.
Kom oss till mötes - vi finns här kvar

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk om vi visste då när bilden togs... nästan lite skrämmande nu när jag tänker på det.

Undra vad framtiden ska utvisa, tänker jag? Vad kommer att hända, och på vilket sätt...? Mina känslor är jätteblandade.

Din dikt är jättefin!

Ilona sa...

Mmm skrämmande sa Bull!
Tack!
Mina känslor är också vääldigt blandade!