måndag 27 oktober 2008

Statist

Idag var jag tvungen att hasta in på kommunhuset i Tyresö för att hämta några blanketter.Jag var stressad och kände mig inte på särskilt bra humör.
Hade i bakhuvudet att jag läst att "vi" skulle få besök av statsministern idag och hoppades verkligen att jag skulle missa honom!
Men så tänkte jag att det skulle ju vara ett ypperligt tillfälle att ställa honom till svars och be honom ordna ett arbete åt mig!
På kommunen var det väldigt uppstramat och nervöst, så jag insåg att "han" var kvar där inne någonstans. Ett gäng fotografer gick rastlöst omkring och några välbekanta (blåa) journalister lämnade huset.
Det var ingen mer än jag därinne som privatperson då en av för dagen "värdinna" kom fram till mig och undrade om de fick använda mig som "statist" till några bilder som skulle tas inne hos en av de anställda! Först tänkte jag,hm... ska de använda dem i någon av sina moderatblaskor, men det var visst rätt allmänt för kommunbroschyrer och liknande! Som sagt det hade kanske varit på plats med en kam och lite smink, men jag hann inte tänka utan, javisst...in gick jag o spelade min roll och fick faktiskt en del bra information om deras tjänster!
Lätt svettig hastade jag vidare ut i köpcentret och ingen Reinfeldt i sikte...pust!

Inga kommentarer: