onsdag 15 oktober 2008

Vad ska man tro?


Nu har jag sett och lyssnat på två politiska debatter senaste veckan.
Ett med partiledarna och den senaste Sahlin/ Reinfelt käbblet.

Är så oerhört besviken på Mona Sahlins märkliga krumsprång och grimascherande mimik
mot V och Lars Ohly. Hoppas i dagsläget att V ska få över alla rödsossar och bli så pass stora att de blir en bra vågskål där sossarna så småningom får krypa till korset!

Jag har aldrig varit särskilt bra vare sig på matte eller strategi,(kanske är det därför jag inte kan få det att gå ihop?!)så med Reinfeldts resonemang angående den nya arbetslöshetsutfrysningen, att de som redan har jobb
- får betala lägre skatt...Hur skapar det flera jobb?

Men så korkad är jag inte att jag inte förstår att de har tänkt knäcka de som är svagast så långt de kan, inom EU´s regelverk.
Många EU länder har mycket sämre arbetsvillkor och skyddsnät än Sverige, så det är väl bara att testa gränserna?
Jag undrar så, hur sänkningen av a-kassan kan generera i flera jobb?
DET skulle jag vilja att Reinfelt förklarade, så fort som möjligt, Tack!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag såg en del av partiledardebatten här om dagen och blev irriterad över Maud Olofssons kommentarer om att arbetslösheten har minskat. Jag tänker på dig där din sjukskrivining så fint döljs med hjälp av arbetsmarknadspolitiska program på heltid. Och det var något i hela hennes uttryck som gjorde att jag blev påmind om hur urbota dumt det var av mig att rösta på Centern. Och inte har det blivit bättre för mig som egenföretagare heller. Jag känner mig lurad.

Jag blev också konfunderad över Monas inställning till Lars Ohly men jag har å andra sidan inte alla bitar klart för mig utan går mest på känsla här. För jag tycker att det är fult att grimasera åt andras åsikter, det får henne att verka förmer och känslokall!!

Vem ska man tro på??