lördag 18 september 2010

dan före dan...

Idag öser regnet ner, jag är ledig, lagar lite mat, lyssnar på radion och städar...
Lyssnade på P1 och "På minuten" som är ett skojsigt program. Men sen slog jag över till "Lugna favoriter" då de övriga kanalerna bjöd på sport eller valdebatt och just nu har jag fått nog av deras tjat!

Har precis börjat acceptera att hösten är på intågande!
Den klara luften med höstens specifika dofter och lövens gul/rödgröna (!) färger, (kopplingen blev plötsligt tydlig!) kommer att bli en skön upplevelse och jag ser fram emot långa promenader om min fot behagar sluta göra ont!

 

Känner mig sentimental idag och att det är min pappas födelsedag spelar säkert roll. Han skulle ha blivit 86 år idag, men han dog redan som 61 åring och jag saknar honom så! Tänder ett ljus inne och min ljuslykta lyser fint ute på altanen till hans minne!

Min pappa var en charmig och begåvad musiker från Ungern, som spelade cimbalom ganska likt det videoklpp från youtube här ovan!
Vi bodde tillsammans med de första fyra/fem åren av mitt liv. Sedan blev det skilsmässa mellan mina föräldrar och vi sågs sällan.
De sista åren av hans liv fick vi bättre kontakt. Vi hade så mycket att ta igen!
Även om han var en pappa på distans, så var han väldigt närvarande när vi sågs och jag vet att han älskade oss barn. Hans frånvaro och min ständiga saknad som delvis satte honom på pedistal, tror jag har präglat mitt val av män genom åren...

Har nära till gråt denna dag och mitt i dammsugningen trillade tårarna då jag hörde Michael Jacksons " make the world be a better palace".

Denna helg kommer präglas av många starka känslor...

Är inte religiös, men kommer att be till högre makter att Alliansen får sparken imorgon!

Inga kommentarer: