måndag 13 september 2010

Pressen mot Sahlin | Kultur | Aftonbladet

Nu går vi in på sista veckan före valet. Nästa måndag sitter vi där med facit i hand!
Jag är väldigt orolig över att alliansen har ett försprång på 10% över de rödgröna!
Men vad annat att vänta, när massmedia vinklar debatten till förmån för Reifeldt och hans högerpolitik?

Folk i allmänhet lyssnar tydligen hellre på det ensidiga tjatet om Monas toblerone och pressens förlöjligande av miljöpartiet eller för den delen totala nedtystning av vänstern istället för att försöka förstå vad den nuvarande regeringen faktiskt har ställt till med främst för de ickebemedlade och sjuka.
Läs...
Pressen mot Sahlin Kultur Aftonbladet

5 kommentarer:

Ulla sa...

I Gävle har vi Arbetarbladet. Idag skriver Gästkrönikör Jenny Wrangborg ett bra inlägg i RUT-debatten:"Det är för mig helt orimligt att vi genom skatten skall vara med och finansiera de rikas städning, och sen dessutom utföra jobbet".Sedan har min son Kristian Ekenberg ett fint reportage från utdelningen av Stig Dagermanpriset från Laxön i Älvkarleby, som i år gick till den urugyaiske vänsterförfattaren Eduardo Galeano. Läs på www.arbetarbladet.se Ledare respektive Kulturen.

Yvonne sa...

God kväll!
Men samtidigt tror att väldigt många känner någon som manglats sönder och samman med de nya sjukskrivningsreglerna. Det handlar inte längre om "du-får-skylla-dig-själv"-snacket, utan många, även fullt arbetsföra börjar förstå vart det bär hän med vårt tidigare stabila sociala skyddsnät.
Men, ja, det är ganska nervöst i min mage också. Vilka frågor är hjärtefrågor för den stora massan?
/ Yvonne

Ilona sa...

Tack för tipset Ulla!
@Yvonne, jag är rädd för att det finns en tydlig tendens i samhället att bara se till sitt eget, trots att det finns undersökningar som tyder på att samhället i stort, mår sämre av det. Vi är inte riktigt där än, men alliansen har varit smart och mutat in den arbetsföra s k medelklassen! En femhundring mer i plånboken, som tagits ifrån sjuka och arbetslösa...
Pengar verkar tyvärr vara en hjärtefråga...

Yvonne sa...

Ilona! Har du läst boken Jämlikhetsanden? Så jäkla bra! Men det är stört omöjligt att få allians-anhängare att läsa den. Bara de hör ordet "jämlikhet" fnyser de! Men om du inte läst den - låna den! Jag är säker på att du skulle gilla den. Det gjorde jag. Först lånade jag den på bibblan, sedan köpte jag den.
Boken "Sälj hela skiten" bloggade jag lite om idag. Den är också riktigt, riktigt bra!

Ha det fint!
/ Yvonne

Ilona sa...

Tack Yvonne för dina boktips! Såg på din fina blogg om "sälj hela skiten". Ska ta mig en tur till bibblan! ;)
Ha det fint du med!