onsdag 1 september 2010

En sån da´!

Min fot i centrum!
Var hos doktorn på fm.
150:- pix för att hon skulle råda mig att gå till en ortoped!
Mmm... inflammation i fotsenor
Ingen remiss behövs, utan lycka till!
Lite anti-inflammatorisk medicin skrev hon ut, tack, tack.

Sedan cyklade jag vidare... mot jobbet!
Så skönt och avlastande för foten, att cykla!!!
Full rulle och en härlig stämning på mitt tillfälliga andningshål och  jobb!
Jag blev verkligen glad och upplyft av att komma dit igen!

Sedan lite fläng i shopträsket och när jag cyklade hem kom regnet!
Men jag klarde mig hyfsat bra, från värsta vätan.

Mat o vila, sen iväg med Lena för att hitta nya scenkläder inför vårt Edwall program som startar upp på fredag efter sommaruppehållet!
Det var inte det lättaste! :(
Vad är det för mode nu egentligen? Nattskorta eller nattlinne stuk!!!
Eller så är det pyttekorta kjolar som inte passar våra kroppar som helst ska dölja, klä in och trycka till!
Antagligen är utbudet i vår kommun något likriktat och inte så kul.
Saknar Indiska... men det är ju inte så långt till stan, om man har tid och ork, men det har inte vi!!!
5 min innan stängning (!) hittade jag en tunika som kunde duga och matcha Lenas andrahandsval där hemma! Suck va jobbigt det blev!
Men jag gillar tunikan jag köpte och den kommer väl till pass i höst!

ONT i min fot nu!
Lite fix o färg i skallen, blev det också ikväll!

Det blir nog bra tillslut...

Ps. fick ett underbart mms på Vanjas stora vackra bebismage!
Puss på dig Vanja ! Ds.
G´natt!

3 kommentarer:

Yvonne sa...

Häj, häj!
Jodu, pyttekorta kjolar är det som gäller. När jag jobbade i entrén på en restaurang - under disco/nattklubbskvällarna - visste jag inte alltid om tjejerna hade pyttekorta kjolar eller om det var väldigt breda skärp de hade på sig (och ingen kjol alls).

Kul med Edwall-grejen där! Är det lite pirrigt eller är du van?

// Gois

Ilona sa...

Hej Yvonne! :)

Ha,ha,ha kul med kjollängden där!

Jo jag borde vara rätt van och jo det är alltid lika pirrigt!
Vansinnigt kul också, men så många kluriga texter att hålla reda på!
Han Edwall kunde verkligen vrida till det! Vi spelar på sjukhem och liknande och det känns väldigt avspänt egentligen...

Yvonne sa...

Morrn, morrn!
En sån dag, som sagt! Det har varit störningar i portalen hos Blogg.se och jag kunde inte komma in på min blogg. Om du besöker mig på bloggen och allt är vitt? Tryck på din f5-knapp på tangentbordet då så ploppar sidan upp.
Håhåjaja!
Ha en bra dag!
/Yvonne