lördag 7 augusti 2010

Fredag

Så blev det fredag och eftermiddag.
Lena hade gjort ordning en härlig picnic korg och vi begav oss till den sydligaste delen av mitt kära Tyresö nämligen Dyviksudde med badkläder och solsken i blick!

Vi fick en alldeles fantastiskt fin dag!
Vattnet var ljuvligt, klart och varmare än vi hade förväntat oss.
(Efter isande 12-15 grader på Gräsö, var detta säkert närmare 21 grader!)

Om detta nu var den sista sommardagen 2010, må det så vara...

Jag blir mer och mer beroende av att upphålla mig nära havet där jag hittar mitt inre lugn och får min dos av lycka!







Av en tillfällighet så träffade jag på en fd kollega på Kulturen som var där i full dykarmundering och dök efter gamla vrak! Han hittade en motorcykel och en eka... för övrigt var det väldigt dött på havsbottnen!

3 kommentarer:

Yvonne sa...

Hej, Ilona!
Vackert namn du har!
Tack för kommentaren på min blogg :)
Aha! Du känner Benke Lundgren och grabbarna i Lex Lutor. De har tyvärr lagt ner bandet nu ...
Och Gräsö har du njutit av! Ja, det är härligt där på sommaren! Och Öregrund är härligt också :)
Hoppas du gillade trakten så mycket att du kommer tillbaka.

Fin blogg du har! Fina och milda färger.
Jag lägger din blogg till min blogglista på min egen blogg. Jag kikar in igen och följer dina blogg-inlägg.

Ha det fint!

Hälsningar från
Yvonne i Öregrund

Ilona sa...

Det lovar jag dig att jag lär komma tillbaka!
Du är välkommen att följa min blogg och jag har "addat" din!
Ha det bäst du med!

Yvonne med Lust och Mod sa...

Hej, hej!

Vad sägs om Öregrunds Badortsdag 13-15 augusti? En riktigt kul dag. Evenemanget växer sig större år från år. Kul!
http://www.oregrund.nu/badortsdagen

Jag missar årets Badortsdag. Jag är i Göteborg då: Kulturkalaset!

Ha en fin dag!

// Yvonne i Öregrund