lördag 14 augusti 2010

Inte välkomna...

Fick ett "hotfullt" kort i min brevlåda förra veckan.
På det stod det att Moderaterna skulle komma på besök nästa vecka!
Alltid trevligt med besök men, där går min gräns...

Sväljer inte deras falska påståenden om att vara ett nytt arbetarparti!
De har ställt till med tillräcklig oreda de senaste fyra åren!

Så nu sätter jag upp denna på min dörr, - som moteld!



Måste väl i sanningens namn erkänna att "de" kom på besök innan jag hann sätta upp min skylt! :)
Vi hade ett långt samtal och jag frågade bl a om när de skulle bygga ett kulturhus i Tyresö, vad de hade för visioner inför framtiden och jag sa vad jag tyckte om deras pinsamma försök att kalla sig arbetarparti och vad jag tyckte om att de försämrat det för alla svaga grupper i vårt samhället!
Men de är ju så artigt slipade och välartikulerade och så svåra att konfrontera för en gräsrot som jag!
Fast jag ständigt undrar om de ens kan stava till,
S O L I D A R I T E T?

1 kommentar:

Anonym sa...

Snyggt!

Tyvärr så börjar dom dyka upp på stan nu. Jag försöker gå runt dom men dom är som blodiglar.