söndag 1 augusti 2010

Söndag

En behaglig dag med solsken fram till på e m denna första dag i augusti.
Sommaren börjar få en mer höstlik färg och luften känns lite svalare, men än får vi njuta av sommaren, ett tag till!

Skrotar omkring i lätt söndagsångest (undrar just varför!) men har börjat läsa en riktigt bra kriminalroman av pseudonymen Lars Kepler.

Så blev det bestämt att jag redan i morgon ska överta lite möbler från en av mina söner. Snabb rokad på bokhyllor och en del annat!
För andra ggn i år så ska mina böcker ut ur och in i bokhyllor, pust!
Tycker inte att jag har så mycket böcker, men det är tillräckligt när man ska flytta dem.
Men det kommer att bli så snyggt!

~~~~~~~~

Söndagen avslutades för min del med ett telefonsamtal.
Han sa att han träffat en annan!

Efter en månads intensiv kontakt, öppnade han en annan dörr!
Blev en chock då det kändes oväntat!

Försöker förhålla mig kall, klok och "glad" över den stund på jorden som vi faktiskt fick dela. Med lite distans så kanske jag kommer att minnas det som den härliga månad det var...

Just nu är mina tankar svarta och jag slåss mot demoner som trängs i min skalle med en massa negativa tankar!
Hela min kropp reagerar med smärta!
Vågar nästan inte vara stilla då den tar över som en kramp och ett illamående.
Då är det bra att "möbla" och städa eller liknande!
Men själva känslan går inte att lura!
Märkligt hur fysiskt stark den känslan kan bli, ungefär som jag inbillar mig att en drogavgiftning kan tänkas kännas. Ångesten känns i hela kroppen.
Jag blir som dränerad och totalt kraftlös!

Den goda känslan och illusionen av att vara sedd och älskad, byts ut mot en stor överväldigande sorg över att ha blivit - dumpad!

5 kommentarer:

Vanja sa...

Nej men nej! Vilken vändning... :c( Lider med dig Ilonagumman... fan också...

Anonym sa...

suck. Jag säger bara: MÄN.
"träffat en annan", det tror jag inte alls på. Varför kan inte män säga som det är: "att man inte är intresserad av en relation" eller nåt sånt.
En eloge till dig iaf, som fortfarande har ork att engagera dig:-)

/chilli

Ilona sa...

Ja du C, då vet du mer än jag...

Anonym sa...

hur menar du "vet mer"?. Jag menar rent allmänt att det är väl ganska vanligt att män för enkelhetens säger att "man träffat en annan"
eller?

/chi

Ilona sa...

Jo, men jag föredrar att tro på den jag har pratat med.
Du spekulerar "rent allmänt" och kanske är det så att har du rätt, men... där är vi olika...