söndag 15 augusti 2010

Lördagskväll


Tände lyktan på min veranda denna lördagskväll.
Lite vemodigt konstaterar jag att sensommaren snart går mot höst. Trots den tropiska värmen gör mörkret mig varse m att snart är det slut på sommaren 2010.
Kan bara känna en stor tacksamhet över hur skön sommaren har varit!
Fylld av härliga bad, middagar med rosévin och minnesvärda besök hos goda vänner!
En sorts loj och bekymmersfri tillvaro.

Nu ska det bytas ut emot krav och en massa beslut som jag måste fatta och förhålla mig till!
Måste göra listor, bestämma mig och ha framförhållning...
Min mage snurper ihop sig och jag värjer mig!
Måsten som pockar på uppmärksamhet och kulminerar någonstans vid jul och nyår!
Vill inte in i det...

2 kommentarer:

Yvonne med Lust och Mod sa...

Åh, lyktor på balkonger och verandor är härligt! Underligt - eller kanske inte - hur man samlar sina tankar när man ser in i en ljuslåga. Människan behöver eld och hav. Elden värmer vattnet. Vattnet släcker elden. Varandras motsatser, men de klarar sig inte utan varandra - som ett hopplöst kärlekspar ...

Kram på dig!
// Yvonne

Ilona sa...

mmm... eld och vatten oförenligt, omöjligt. Ändå helt nödvändigt... Kram te´baks, Yvonne!