fredag 27 augusti 2010

Vänskap



Middag blev det hos mig denna sista fredag i augusti månad.
Vi hade hoppats kunna inta den ute på min altan, men vi bestämde oss för att det nog var skönast att stanna inomhus, då det svala augustiluften bet en smula i skinnet!

Vart tog den sköna ljumma sommarvärmen vägen? Hade hoppats på att kunna sitta ute och njuta ännu några månskensnätter i augusti...

En enkel sallad med potatis, ruckolasallad, varmrökt lax, sparris, salladsärtor, cocktailtomater, rödlök och en vanlig simpel vinägrett spetsad med skånsk senap fick det bli! Till det ett gott bröd med ost och vin.
En nygjord äppelkaka med vaniljvisp och kaffe avslutade det hela.

Vi pratar så bra tillsammans Vanja, Anki och jag. Gärna i mun på varandra(usch,jag allra mest, tror jag)! Vi gick på en folkhögskola tillsammans för c:a tio år sedan och vi har umgåtts sedan dess. Samtalen kretsar kring livet och dess skiftningar, alltid med värme och humor och samtalet tar aldrig slut!
Känner mig upplyft och glad efter våra möten!
Är så "himla" glad över att ni finns!


Igår blev jag akut sämre i mina leder och har svårt att stödja på min ena fot!
Har haft ont i ett par veckor nu, men igår var det som om jag inte klarade av att kämpa emot längre. Kroppen sa ifrån att
- nu får du ta ett brejk och ta det lite lugnt ett tag!!

Idag var det därför väldigt nära att jag fick ställa in det efterlängtade besöket.
Bet ihop och tror att jag hade mått ännu sämre om vi skulle ha ställt in...
Så det känns som en seger att det blev av!

Sitter mitt i natten, känner mig rätt nöjd... 

Inga kommentarer: