onsdag 18 augusti 2010

melankoli

Idag är det exakt en månad kvar till det ödesmättade valet.
Vet inte hur jag ska orka tro på en framtid för egen del, om alliansen vinner valet och sitter fyra år till!
Kanske det är därför jag känner mig ovanligt nedstämd ikväll?

Men jag känner mig dessutom onödigt trött och just nu inte alls rustad för den kommande hösten, trots den fina sommaren som borde gjort mig stark och spelklar!

Dräneras av en massa kommande "måsten", som jag inte kan gå in på här och nu...
Skjuter upp beslut som ligger och väntar på att bli fattade...

Saknaden efter P och det vi nästan fångade en kort stund, gör mig också väldigt sorgsen. Saknar våra dagliga samtal.

Saknar
mina barn och barbarn.
Den yngsta, Emelie är fyra månader just idag.

Saknar
en hel del just nu, när jag tänker efter...

Näe... detta är ett säkert tecken på att jag ska gå och sova, kanske morgondagen blir ljusare?
God Natt!

2 kommentarer:

Yvonne med Lust och Mod sa...

Men du! Du/jag/vi längtar ju bara efter sånt vi faktiskt har - oftast är det så i alla fall. Du HAR barn och du HAR barnbarn. Härligt!

Vad har du mer? Jag tror du har hur mycket som helst av både konkreta och abstrakta ting.

Jodå, hösten kan göra oss glåmiga till sinnet, men livet går inte i repris. Och därför: Vi får göra det bästa av det vi har. Det mesta som skapar sinnesro är gratis.

I morgon är en ny dag - ett oskrivet blad.
Tänk om man skulle testa att skriva dagbok i förväg? Skriva redan på onsdagen vad som 'hände' på torsdagen. Bra saker! Och så måste man se till att det faktiskt händer - för att man skrev med bläckpenna och då går det inte att sudda :)

Sov gott nu!

Kram på dig!

// Yvonne

Ilona sa...

Tack Yvonne för dina kloka ord.
Ny dag, nya möten osv... ;)
Kul idé att skriva dagbok i förväg...
Kram te´baks!